Data publikacji: 30.12.2014

We wtorek 30 grudnia br. paczkowscy radni spotkali siê na ostatnim w tym roku posiedzeniu sesyjnym.

Nasi radni zasiedli do obrad po raz trzeci w kadencji 2014-2018. Tradycyjnie na sesji nie zabrak³o obecno¶ci Burmistrza Gminy Paczków Artura Rolki oraz Skarbnika Dariusza W±siaka oraz kilku so³tysów podpaczkowskich wsi.

Jak zawsze poszczególne g³osowania nad uchwa³ami poprzedzi³y formalno¶ci zwi±zane z zatwierdzeniem protoko³u z poprzedniej sesji, wyborem sekretarza i zatwierdzeniem porz±dku obrad.

Nastêpnie g³os zabra³ burmistrz Artur Rolka, który przedstawi³ rajcom sprawozdanie ze swojej dzia³alno¶ci miêdzysesyjnej. Wspomnia³ w nim m.in. o spotkaniu ze Starost± Powiatu Nyskiego w sprawie organizacji i finansowania zajêæ w Ognisku Artystycznym w Paczkowie. Burmistrz nadmieni³ tak¿e o spotkaniach zwi±zanych m.in. z konserwacj± o¶wietlenia gminnego, dzia³alno¶ci± PSZOK, zarz±dzaniem mieniem gminnym, infrastruktur± drogow±, czy kanalizacj±. Poinformowa³ m.in. o zorganizowanych spotkaniach z mieszkañcami dot. bud¿etu obywatelskiego, czy projektu ?Cyfrowy Debiut 50+?.

Radni pochylili siê tego dnia nad dziesiêcioma uchwa³ami. Dwie z nich wprowadzi³y w tegorocznym bud¿ecie Gminy Paczków kilka korekt. Trzecia dot. ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Gminy Paczków. Radni przychylili siê do pro¶by Burmistrza, aby jego wynagrodzenie pozosta³o na dotychczasowym poziomie, co oznacza, ¿e nie dokonano ¿adnych podwy¿ek.

Kolejne uchwa³y wprowadzi³y Gminny Programu Profilaktyki i Rozwi±zywania Problemów Alkoholowych oraz Gminny Program Profilaktyki i Przeciwdzia³ania Narkomanii  na terenie Gminy Paczków w 2015r. Radnych z tre¶ci± gminnego programu  zapozna³a pracownica Urzêdu Miejskiego w Paczkowie ? Ewelina Dudek, która przedstawi³a prezentacjê multimedialn±. 

Nastêpne uchwa³y dotyczy³y zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz wyra¿enia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzier¿awy nieruchomo¶ci gruntowych. Ostatnie trzy uchwa³y stworzy³y roczne plany pracy Rady Miejskiej, Komisji Rewizyjnej oraz wszystkich Komisji Sta³ych.